Reflexión

"Locura es hacer la misma cosa una y otra vez esperando resultados distintos" (Albert Einstein 1879-1955)

domingo, 10 de mayo de 2020

RELACIÓN DE TRANSMISIÓN EN SISTEMAS DE POLEAS

RELACIÓN DE TRANSMISIÓN  (3º ESO. PARTE 3 DA CUARENTENA)

Xa coñecemos os sistemas reductores e multiplicadores de velocidade en poleas i engranaxes.
Agora imos dar un pasiño máis:
Vale, temos un sistema reductor de velocidade, pero cánto se reduce? a metade, a cuarta parte...?
Ou temos un sistema multiplicador, pero cánto se multiplica? o doble, o triple,...

Para poder contestar esas cuestións necesitamos introducir un concepto máis, que soa a complicado pero en realidade é moi sinxelo:

RELACIÓN DE TRANSMISIÓN ("rt" ou "i")

Defínese como a relación que existe entre a velocidade da polea conducida "n2" e a polea  motriz "n1".


rt= n2
      n1

Vexamos un exemplo:

Supoñamos un sitema reductor de velocidade como o da figura. A polea motriz ( a pequeniña) xira a unha velocidade de 600 r.p.m (revolucións por minuto). A polea grande o fai a unha velocidade de 200 r.p.m.

Cál é a relación de transmisión?


si o representamos en dúas dimensións:


                                           rt=200rpm 
                                                600 rpm


simplificando, nos quedaría: rt=1
                                                3

que quere dicir que mentres a polea motriz (pequena) da 3 voltas, a grande só dará 1.

Non fai falla facer o cálculo de 1/3. Pero si o fixeramos nos daría 0,3333. Un número inferior a 1 porque estamos ante un sistema reductor de velocidade.

A relación de transmisión tambén a podemos calcular utilizando os diámetros das poleas:

rt=D1
     D2

Utilizaremos unha ou outra fórmula dependendo dos datos que nos den no exercicio.


Outro exemplo:
Agora temos un multiplicador de velocidade do que nos dan os diámetros.

Cál é a relación de transmisión?



 rt=50 cm 
      10 cm

rt= 5

Isto nos quere dicir que temos un sistema multiplicador de velocidade no que por cada volta da polea motriz ( a grande), a pequena dará 5 voltas.


A qué non é difícil?

Por si ainda vos quedastes con algunha duda, vos deixo aquí o enlace dun vídeo onde o explican moi ben:


Pois agora tócavos facer un boletín moi sinxelo. Animo!!

Tedes que completar a seguinte táboa:


Como sempre, cando o teñades mo mandades ó meu correo: rosa.fernandez@colexiomartincodax.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

O único requisito para comentar neste blog é o respecto polos demais.
Grazas pola túa participación